FEr MoTs amb els símbols químics: un joc per a un aprenentatge transversal

Autores/as

  • Santiago Álvarez Reverter Universitat de Barcelona

Palabras clave:

Símbols atòmics, llenguatge, palíndroms, taula periòdica.

Resumen

L’ús dels símbols químics per construir paraules pot ser alhora un joc i una eina per reforçar l’aprenentatge tant de la llengua com de la taula periòdica. Aquest article analitza les possibilitats d’un llenguatge elemental que fa servir tan sols paraules elementals, és a dir, paraules escrites exclusivament amb símbols químics. Es donen exemples d’activitats amb el llenguatge elemental, com fer palíndroms, redactar la carta d’un restaurant o escriure un poema.

Biografía del autor/a

Santiago Álvarez Reverter, Universitat de Barcelona

Catedràtic emèrit de química inorgànica de la Universitat de Barcelona. Ha desenvolupat la seva recerca majoritàriament sobre forma i enllaç en els compostos de coordinació, i també ha publicat diversos articles d’assaig sobre les relacions entre química, història i cultura. Ha publicat els llibres De dones, homes i molècules i 150 anys de taules periòdiques a la Universitat de Barcelona, aquest últim coeditat amb el Prof. Claudi Mans, i ha col·laborat amb altres autors en el llibre 100 curiositats sobre els elements i la taula periòdica.

Descargas

Número

Sección

Intercanvi