FEr MoTs amb els símbols químics: un joc per a un aprenentatge transversal Autores/as Santiago Álvarez Reverter Universitat de Barcelona Palabras clave: Símbols atòmics, llenguatge, palíndroms, taula periòdica. Resumen L’ús dels símbols químics per construir paraules pot ser alhora un joc i una eina per reforçar l’aprenentatge tant de la llengua com de la taula periòdica. Aquest article analitza les possibilitats d’un llenguatge elemental que fa servir tan sols paraules elementals, és a dir, paraules escrites exclusivament amb símbols químics. Es donen exemples d’activitats amb el llenguatge elemental, com fer palíndroms, redactar la carta d’un restaurant o escriure un poema. Biografía del autor/a Santiago Álvarez Reverter, Universitat de Barcelona Catedràtic emèrit de química inorgànica de la Universitat de Barcelona. Ha desenvolupat la seva recerca majoritàriament sobre forma i enllaç en els compostos de coordinació, i també ha publicat diversos articles d’assaig sobre les relacions entre química, història i cultura. Ha publicat els llibres De dones, homes i molècules i 150 anys de taules periòdiques a la Universitat de Barcelona, aquest últim coeditat amb el Prof. Claudi Mans, i ha col·laborat amb altres autors en el llibre 100 curiositats sobre els elements i la taula periòdica. Descargas PDF (Català) Número Núm. 28 (2021) Sección Intercanvi Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.