L’elaboració del concepte de substància química al llarg de l’educació secundària. De les propietats d’una substància a la seva composició i estructura

Autores/as

  • Aureli Caamaño Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química

Palabras clave:

Substància química, espècie química, entitat química, estructura química, interacció.

Resumen

El concepte de substància química és un dels conceptes bàsics del currículum de química de l’educació secundària. La construcció d’aquest concepte es realitza a partir de conceptes com homogeneïtat, propietat característica, identitat química, composició elemental, estructura i interacció. El present article presenta una proposta de progressió d’aprenentatge del concepte de substància química mitjançant l’elaboració d’una sèrie de models macroscòpics, mesoscòpics, atomicomoleculars i electrònics.

Biografía del autor/a

Aureli Caamaño, Institut d'Estudis Catalans, Societat Catalana de Química

És doctor en química per la Universitat de Barcelona (UB) i graduat en humanitats per la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Ha estat catedràtic de física i química de secundària i ha impartit nombrosos cursos de formació del professorat a Espanya i Llatinoamèrica. És coordinador i coautor del llibre Enseñar Química. De las sustancias a la reacción química i coeditor de les revistes Alambique i Educació Química EduQ.

Descargas

Número

Sección

Monografia: Substància química