Atendiendo a la historia y la filosofía de la química en la conceptualización y desarrollo del currículo Autores/as Vicente Talanquer University of Arizona Palabras clave: Currículo, naturaleza de la química, pensamiento químico, prácticas disciplinarias. Resumen Las investigaciones históricas y filosóficas sobre las formas de conocer, pensar y hacer en química invitan a la reflexión sobre cómo diseñar ambientes y experiencias de aprendizaje que representen de manera más auténtica y productiva a la disciplina. De manera específica, en esta contribución se describe y discute la influencia de este tipo de análisis en la conceptualización y desarrollo de un currículo de química alternativo. Se consideran los efectos de la reflexión histórico-filosófica sobre decisiones relativas a cómo se enmarcan los conocimientos, habilidades y actitudes deseados, qué prácticas disciplinarias se trabajan y qué formas de razonar se desarrollan. Biografía del autor/a Vicente Talanquer, University of Arizona Profesor en la Universidad de Arizona. Autor o coautor de más de diez libros de primaria y secundaria y de más de cien artículos arbitrados de investigación en educación química y pensamiento docente. Su trabajo se centra en el estudio de las formas de razonamiento de los estudiantes y de los profesores de química. Descargas PDF (Català) Número Núm. 29 (2021) Sección Monografia: Filosofia de la química Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.