Investigar sobre els canvis en la matèria a l’educació primària Autores/as Jordi Martí Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Arnau Amat Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Víctor Grau Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Isabel Jiménez Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Palabras clave: Canvi químic, educació primària, idees i models clau. Resumen En aquest article reflexionem sobre dues de les idees clau que caldria treballar al llarg de la primària per tal de situar els alumnes de cicle superior en disposició de començar a comprendre allò que passa en un canvi químic. En primer lloc, justifiquem les idees escollides en referència al marc curricular existent i a la idea de progressió d’aprenentatge. Tot seguit, plantegem com treballar-les i acompanyar-les al llarg de tota aquesta etapa a partir de l’evolució de les idees i els models de l’alumnat.paraules clau: Canvi químic, educació primària, idees i models clau. Biografía del autor/a Jordi Martí, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Doctor en didàctica de les ciències i professor a la Universitat de Vic (UVic-UCC). Investiga sobre laconstrucció del coneixement didàctic dels mestres per a l’ensenyament de les ciències. Participa regularment en activitats de formació permanent de mestres. Ha publicat diversos llibres i articles sobre l’ensenyamenti l’aprenentatge de les ciències a primària. Arnau Amat, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Doctor en didàctica de les ciències i llicenciat en biologia. Coordinador Coordinador del Màster en Innovació en Didàctiques Específiques i professor de didàctica de les ciències als graus d’educació de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC. Víctor Grau, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Doctor en ciències físiques per la UPC. Professor a temps complet al Dept. de Didàctica de les Arts i lesCiències de la UVic-UCC. Centra el seu treball en la didàctica de les ciències, especialment en la física.Imparteix didàctica de la física als màsters de professorat de secundària de la UB i la UPF. A través dephysics.cat col·labora habitualment en projectes per a CosmoCaixa i altres entitats i centres docents. Isabel Jiménez, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Llicenciada en biologia, mestra d’educació primària i doctora en innovació i intervenció educatives. Actualment treballa com a investigadora i consultorafreelance i com a professora col·laboradora a la Universitat de Vic i a la Universitat Oberta de Catalunya. Investiga la construcció del coneixementdidàctic per a l’ensenyament de les ciències en l’educació primària. Descargas PDF (Català) Número Núm. 27 (2020) Sección Monografia: La reacció química Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.