Inquiries on substance changes in primary education

Authors

  • Jordi Martí Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
  • Arnau Amat Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
  • Víctor Grau Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
  • Isabel Jiménez Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Keywords:

Chemical change, primary school, key ideas and models.

Abstract

In this article we reflect on two key foundational ideas that should be built up throughout primary education in order to place upper grade students in a comfortable position to understand what is going on a chemical change. First of all, we justify the election of such key ideas in reference to the existing curricular framework and the idea of learning progression. Next, we consider how to work and develop them based on the evolution of students’ ideas and models.

keywords: Chemical change, primary school, key ideas and models.

Author Biographies

Jordi Martí, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Doctor en didàctica de les ciències i professor a la Universitat de Vic (UVic-UCC). Investiga sobre la
construcció del coneixement didàctic dels mestres per a l’ensenyament de les ciències. Participa regularment en activitats de formació permanent de mestres. Ha publicat diversos llibres i articles sobre l’ensenyament
i l’aprenentatge de les ciències a primària.

Arnau Amat, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Doctor en didàctica de les ciències i llicenciat en biologia. Coordinador Coordinador del Màster en Innovació en Didàctiques Específiques i professor de didàctica de les ciències als graus d’educació de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC.

Víctor Grau, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Doctor en ciències físiques per la UPC. Professor a temps complet al Dept. de Didàctica de les Arts i les
Ciències de la UVic-UCC. Centra el seu treball en la didàctica de les ciències, especialment en la física.
Imparteix didàctica de la física als màsters de professorat de secundària de la UB i la UPF. A través de
physics.cat col·labora habitualment en projectes per a CosmoCaixa i altres entitats i centres docents.

Isabel Jiménez, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Llicenciada en biologia, mestra d’educació primària i doctora en innovació i intervenció educatives. Actualment treballa com a investigadora i consultora
freelance i com a professora col·laboradora a la Universitat de Vic i a la Universitat Oberta de Catalunya. Investiga la construcció del coneixement
didàctic per a l’ensenyament de les ciències en l’educació primària.

Downloads

Issue

Section

Monografia: La reacció química