Els treballs de recerca: reflexions sobre el seu objectiu i la formació en la tutorització

Autores/as

  • Neus Sanmartí Universitat Autònoma de Barcelona
  • Maria Pilar Menoyo IES Juan Manuel Zafra. Barcelona
  • Laia Sánchez Universitat Autònoma de Barcelona
  • Empar Polo ThinkLab - Citilab
  • Urbano Martínez Centre de Recursos del Baix Llobregat V

Palabras clave:

Treball de recerca, química, batxillerat, tutorització, formació.

Resumen

La realització del treball de recerca a batxillerat és un gran repte per a l’alumnat i el professorat i una ocasió per desenvolupar i aplicar moltes habilitats útils en el món actual. Però al mateix temps pot ser vist com una càrrega curricular més, que no té gaire sentit ni transcendència personal i social, i són molts els obstacles a superar per a la seva realització. En aquest article es recull l’experiència RIEC, que obre un camí per respondre a aquestes necessitats i que s’està duent a terme a la ciutat de Cornellà de Llobregat.

paraules clau: Treball de recerca, química, batxillerat, tutorització, formació.

Biografía del autor/a

Neus Sanmartí, Universitat Autònoma de Barcelona

Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals

Laia Sánchez, Universitat Autònoma de Barcelona

Professora associada de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB i Responsable de l’Àrea del Col·laboratori del Citilab

Empar Polo, ThinkLab - Citilab

Cap de relacions externes i comunicació i de l’Àrea del ThinkLab del Citilab

Descargas

Número

Sección

Estratègies didàctiques