Els treballs de recerca: reflexions sobre el seu objectiu i la formació en la tutorització Autores/as Neus Sanmartí Universitat Autònoma de Barcelona Maria Pilar Menoyo IES Juan Manuel Zafra. Barcelona Laia Sánchez Universitat Autònoma de Barcelona Empar Polo ThinkLab - Citilab Urbano Martínez Centre de Recursos del Baix Llobregat V Palabras clave: Treball de recerca, química, batxillerat, tutorització, formació. Resumen La realització del treball de recerca a batxillerat és un gran repte per a l’alumnat i el professorat i una ocasió per desenvolupar i aplicar moltes habilitats útils en el món actual. Però al mateix temps pot ser vist com una càrrega curricular més, que no té gaire sentit ni transcendència personal i social, i són molts els obstacles a superar per a la seva realització. En aquest article es recull l’experiència RIEC, que obre un camí per respondre a aquestes necessitats i que s’està duent a terme a la ciutat de Cornellà de Llobregat.paraules clau: Treball de recerca, química, batxillerat, tutorització, formació. Biografía del autor/a Neus Sanmartí, Universitat Autònoma de Barcelona Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals Laia Sánchez, Universitat Autònoma de Barcelona Professora associada de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB i Responsable de l’Àrea del Col·laboratori del Citilab Empar Polo, ThinkLab - Citilab Cap de relacions externes i comunicació i de l’Àrea del ThinkLab del Citilab Descargas PDF (Català) Número Núm. 26 (2020) Sección Estratègies didàctiques Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.