La taula periòdica dels elements. Un calaix de recursos en línia Autores/as Pep Anton Vieta Saint George’s School (Fornells de la Selva) Palabras clave: Taula periòdica, recursos educatius, gamificació, jocs, aplicacions. Resumen Aquest treball recull recursos didàctics que trobem a la xarxa (jocs, simulacions, infografies, cançons…) per presentar i treballar la taula periòdica en una classe de secundària. Tots els que es presenten han estat seleccionats i es troben catalogats segons la tipologia. Tal com ha experimentat l’autor de l’article, aquestes eines, ben utilitzades, poden ser la clau per a la motivació de l’estudiant menys apassionat i fer de catalitzadors per a l’autèntic aprenentatge.paraules clau: Taula periòdica, recursos educatius, gamificació, jocs, aplicacions. Biografía del autor/a Pep Anton Vieta, Saint George’s School (Fornells de la Selva) Va néixer a Blanes l’any 1986. És doctor en química per la Universitat de Girona, professor de ciències asecundària, al Saint George’s School (Fornells de la Selva), i fan de la taula periòdica dels elements com asímbol de la cultura científica, a més d’un apassionat dels experiments de ciència recreativa i de les eines TIC i 2.0, sobretot Twitter (@pquimic), com a recursos per a la comunicació, la divulgació i la didàctica de la ciència.Web: pepquimic.pepantonvieta.cat. Descargas PDF (Català) Número Núm. 25 (2019) Sección Divulgació de la química Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.