Fer l’aprenentatge de la química més rellevant per als estudiants Autores/as Ingo Eilks University of Bremen (Germany) Marc Stuckey University of Bremen (Germany) Palabras clave: Alfabetització científica, rellevància, aprenentatge basat en el context, controvèrsies sociocientífiques, dopatge, tatuatge. Resumen Els professors de ciències han de fer que l’aprenentatge de la ciència sigui més rellevant per als seus estudiants. Aquesta és una demanda freqüent quan es tracta de reformes en educació científica, en general, i en educació en química, en particular. No obstant això, no sempre és clar el que significa «fer que l’aprenentatge de la ciència sigui més rellevant». Aquest treball reflecteix alguns treballs teòrics i pràctics sobre el significat de la rellevància en l’educació científica i sobre les possibles estratègies d’ensenyament per fer que l’educació científica sigui més rellevant per a l’alumnat en termes de rellevància individual, social i professional, així com augmentar la percepció dels estudiants.paraules clau: Alfabetització científica, rellevància, aprenentatge basat en el context, controvèrsies sociocientífiques, dopatge, tatuatge. Biografía del autor/a Ingo Eilks, University of Bremen (Germany) Ingo Eilks and Marc Stuckey / University of Bremen (Germany) Descargas PDF (Català) Número Núm. 23 (2017) Sección Artículos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.