Enfocaments basats en evidències per a la reforma i l’avaluació curriculars Autores/as Melanie M. Cooper Michigan State University. Department of Chemistry (USA) Palabras clave: Transformació curricular, avaluació, investigació en educació química, tecnologia instructiva, pràctiques científiques. Resumen La majoria dels esforços de transformació en STEM se centren a incorporar tècniques pedagògiques, en lloc de redissenyar el currículum i les avaluacions. Les avaluacions que posen l’èmfasi en les pràctiques científiques tenen més probabilitats d’obtenir proves sobre allò que els estudiants saben i poden fer que les avaluacions basades en fragments de contingut. En aquest article, examino un nou currículum de química general, «Química, vida, l’univers i tot», que il·lustra una aproximació a la reforma centrada en les idees bàsiques, les pràctiques científiques i els conceptes transversals, i que se sosté en avaluacions que aporten evidències sobre el fet que l’estudiant utilitza el seu coneixement.paraules clau: Transformació curricular, avaluació, investigació en educació química, tecnologia instructiva, pràctiques científiques. Descargas PDF (Català) Número Núm. 23 (2017) Sección Artículos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.