Hemeroteca Científica Catalana

  • Login
Search  
Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
EduQ
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Editorial Policies
    • Open Access Policy
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
    • Journal Sponsorship
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 25 (2019)

No. 25 (2019)

					View No. 25 (2019)

Published: 2020-01-10

Editorial

  • Editorial

    Fina Guitart, Pere Grapí, Aureli Caamaño
    3
    • PDF (Català)

Divulgació de la química

  • L’Année internationale du tableau périodique et l’Année de la chimie, de l’école à l’université, en France

    Marie-Blanche Mauhourat, Anne Szymczak
    4-10
    • PDF (Català)
  • The evolution of the periodic table of the chemical elements from 1869 until today

    Pascual Román Polo
    11-20
    • PDF (Català)
  • The periodic system and 19th-century chemical pedagogy: the collective creativity of science classrooms

    José Ramón Bertomeu Sánchez
    21-31
    • PDF (Català)
  • Teaching the concept chemical element and the periodic table in secondary education

    Aureli Caamaño, Fina Guitart, Pere Grapí
    32-40
    • PDF (Català)
  • The periodic table in the teaching of chemistry, an invitation to think about the materials

    Carlos Agudelo, Mercè Izquierdo
    41-47
    • PDF (Català)
  • The periodic table of elements. A drawer of online resources

    Pep Anton Vieta
    48-56
    • PDF (Català)
  • 118 messages in a bottle. History and curiosities about periodic table. From classroom to universe: a journey through matter

    Carlos Moreno Borrallo, Esther Márquez Fernández
    57-62
    • PDF (Català)

Make a Submission

Make a Submission

Language

  • Català
  • English
  • Español
  • Português

Indexacio

Dialnet

Sherpa/Romeo

Dulcinea

Carhus Plus +

Revistes Catalanes d'Accés Obert

Rebiun

Matriu d'Informació Avaluació de Revistes

ISSUU

WorldCat

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians


Creative Commons License
Els continguts d’EDUCACIÓ QUÍMICA estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.

ISSN: 2013-1720 (edició electrònica); 2013-1755 (edició impresa).

Pàgina principal de l'IEC

Institut d’Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona.
Telèfon +34 932 701 620. Fax +34 932 701 180. informacio@iec.cat - Informació legal

Amb el suport de la

diputació de barcelona