Treball de laboratori per tractar en el batxillerat les dificultats conceptuals en la cinètica de les reaccions químiques Autors/ores Ángel Luis Torres Climent Vicent F. Soler-Selva Resum L'objectiu de l'article és reflexionar sobre les dificultats que es presenten en interpretar la cinètica química quan ocorre una reacció irreversible. S'estudia la reacció heterogènia entre el magnesi i l'àcid clorhídric en solució aquosa. Es reflexiona sobre la influència de diferents factors en la velocitat de la reacció; a més, s'estudien els ordres de la reacció i la constant cinètica. Es presenta un treball pràctic que es podria vincular a l'ensenyament de la química del batxillerat. Descàrregues Text complet Publicat 2013-07-10 Número Núm. 13 (2012) Secció Treball pràctic al laboratori Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.