La química en els problemes sociocientífics: ús de proves en arguments de professors de secundària de ciències en formació inicial Autors/ores María José Cano-Iglesias Universidad de Málaga. Escuela de Ingenierías Industriales Antonio Joaquín Franco-Mariscal Universidad de Málaga. Didáctica de las Ciencias Experimentales José María Oliva-Martínez Universidad de Cádiz. Didáctica de las Ciencias Experimentales DOI: 10.2436/20.2003.02.239 Paraules clau: argumentació, problemes sociocientífics, ús de proves, dissolucions, enllaç químic, metalls Resum Aquest treball planteja l’argumentació a través de problemes sociocientífics en els quals la química té un paper rellevant, com el consum d’aigua embotellada (dissolucions), la prohibició de plàstics d’un sol ús (enllaç químic) o la compra d’una bicicleta (metalls i reactivitat). Es presenten les proves químiques desitjables per argumentar sobre aquests problemes i es comparen amb altres de proporcionades per estudiants del Màster en Professorat d’Educació Secundària d’especialitats de ciències. Els resultats indiquen que l’alumnat troba dificultats a l’hora de fer servir correctament proves químiques en aquests contextos. Descàrregues PDF (Español) Publicat 2023-10-18 Número Núm. 31 (2022) Secció Estratègies didàctiques Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.