«Amb poc es pot veure molt»: l’impacte de la química pràctica a microescala en l’educació química Autors/ores Robert Worley Brunel University Science Park (United Kingdom) Paraules clau: Química pràctica, microquímica, química escolar, seguretat, tècnica. Resum Els procediments a microescala en química fan que el treball pràctic sigui més segur i menys costós. Tanmateix, perquè aquestes tècniques siguin acceptables per als professors del Regne Unit, hi ha d’haver un «valor afegit». La microescala promou una millor gestió de l’aula, amb una reducció de la càrrega cognitiva a la memòria de treball a curt termini, un desafiament de les idees errònies a llarg termini a nivell molecular i iònic i, fins i tot, el desenvolupament d’experiments completament nous per als estudiants i de demostracions també noves per als professors.paraules clau: Química pràctica, microquímica, química escolar, seguretat, tècnica. Biografia de l'autor/a Robert Worley, Brunel University Science Park (United Kingdom) Robert Worley / Brunel University Science Park (United Kingdom) Descàrregues PDF Número Núm. 24 (2018) Secció Intercanvi Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.