Minicursos temáticos para alunos de ensino secundário: uma estratégia de ensino na formação inicial de professores de Química Autors/ores Joice de Aguiar Baptista Roberto Ribeiro da Silva Ricardo Gauche Resum El present article descriu les activitats dutes a terme en quatre breus cursos temàtics oferts als estudiants de secundària d'escoles públiques de Brasília (Brasil). Aquesta estratègia s'inscriu en el context d'una proposta per a estudiants de formació del professorat de química (llicenciatura en química) per a la realització d'activitats de classe. Els cursos, dissenyats i realitzats per estudiants del curs de formació del professorat de química, tracten temes relacionats amb l'alimentació, els polímers, els metalls i l'atmosfera. Els resultats mostren que aquesta és una estratègia efectiva en la formació inicial de professors de química. Descàrregues Text complet Publicat 2012-05-10 Número Núm. 10 (2011) Secció Formació del professorat Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.