Una Actividad de indagación en un aula de diversificación: "¿Es beneficioso masticar bien para realizar una buena digestión?" Autors/ores Ma Mercedes Martínez Aznar Ana Isabel Bárcena Martín Resum En aquest treball s'exemplifica el desenvolupament i implementació d'una activitat d'indagació, concretament, la resolució de la situació problemàtica oberta «És beneficiós mastegar bé per fer una bona digestió?», realitzada amb escolars de 3r d'ESO del programa de versificació. La resolució del problema es va dur a terme en grup cooperatiu utilitzant la metodologia de resolució de problemes com a investigació (MRPI). A partir de les produccions escrites realitzades pels escolars, s'analitzen els aprenentatges construïts en termes de dimensions de la competència científica. Descàrregues Text complet Publicat 2013-11-06 Número Núm. 14 (2013) Secció Monografia / Innovació a l'aula Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.