Modelització i canvi emocional del professorat en formació inicial del grau d’Educació Primària: un exemple amb el canvi químic

Autors/ores

  • Carlos Agudelo-Carvajal Universitat de Barcelona. Departament d’Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica
  • Carolina Pipitone-Vela Universitat de Barcelona. Departament d’Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica
  • Àngela García-Lladó Universitat de Barcelona. Departament d’Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica

DOI:

https://doi.org/10.2436/20.2003.02.244

Paraules clau:

modelització, canvi químic, activitats dialògica, emocions

Resum

Es presenta una experiència de modelització química de l’assignatura Didàctica de la Matèria, l’Energia i la Interacció (DMEI) d’Educació Primària i s’explica com pot ajudar al fet que el professorat en formació inicial (PFI) construeixi coneixement en provar els seus models mentals en interacció social i amb els fenòmens, i canviï les emocions envers la física i la química. Es descriu el context de DMEI, les activitats POEMA (predicció, observació, explicació, modelització, argumentació), la proposta de modelització i s’explica com afavoreix la construcció d’explicacions científiques escolars amb sentit per al PFI.

Descàrregues

Publicat

2023-10-18

Número

Secció

Formació del professorat