Eines i estratègies per al treball amb controvèrsies a l’aula

Autors/ores

  • Jordi Domènech-Casal Institut Marta Estrada (Granollers, Barcelona); Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals, Universitat Autònoma de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.2436/20.2003.02.240

Paraules clau:

controvèrsies sociocientífiques, pensament crític, argumentació, bastides didàctiques, ciutadania

Resum

El treball amb controvèrsies sociocientífiques és una oportunitat per al desenvolupament d’una ciutadania competent. Es descriuen diversos processos (proposar dilemes, seleccionar i validar fonts d’informació, argumentar i prendre decisions i actuar) d’interès en l’aplicació de controvèrsies a l’aula i es proposen eines i enfocaments per a l’aplicació i el desplegament a l’aula, i s’il·lustren a partir de diversos exemples per a l’ensenyament de la química.

Descàrregues

Publicat

2023-10-18

Número

Secció

Estratègies didàctiques