La química en els problemes sociocientífics: ús de proves en arguments de professors de secundària de ciències en formació inicial

Autors/ores

  • María José Cano-Iglesias Universidad de Málaga. Escuela de Ingenierías Industriales
  • Antonio Joaquín Franco-Mariscal Universidad de Málaga. Didáctica de las Ciencias Experimentales
  • José María Oliva-Martínez Universidad de Cádiz. Didáctica de las Ciencias Experimentales

DOI:

https://doi.org/10.2436/20.2003.02.239

Paraules clau:

argumentació, problemes sociocientífics, ús de proves, dissolucions, enllaç químic, metalls

Resum

Aquest treball planteja l’argumentació a través de problemes sociocientífics en els quals la química té un paper rellevant, com el consum d’aigua embotellada (dissolucions), la prohibició de plàstics d’un sol ús (enllaç químic) o la compra d’una bicicleta (metalls i reactivitat). Es presenten les proves químiques desitjables per argumentar sobre aquests problemes i es comparen amb altres de proporcionades per estudiants del Màster en Professorat d’Educació Secundària d’especialitats de ciències. Els resultats indiquen que l’alumnat troba dificultats a l’hora de fer servir correctament proves químiques en aquests contextos.

Descàrregues

Publicat

2023-10-18

Número

Secció

Estratègies didàctiques