Ús i avaluació de models per interpretar el procés de dissolució de compostos iònics en aigua Autors/ores Beatriz Crujeiras Pérez Universidade de Santiago de Compostela Paraules clau: Modelització, solvatació, educació secundària, formació professorat. Resum En aquest article es presenta una experiència sobre la dissolució de compostos iònics mitjançant la modelització. Es va dur a terme amb alumnat del màster de professorat d’educació secundària que cursava l’assignatura de didàctica de la física i la química. L’alumnat havia d’elaborar un model teòric i un altre de material que expliqués el procés de dissolució del clorur de sodi en aigua i avaluar a continuació la qualitat dels models elaborats, en funció d’una sèrie de criteris prèviament establerts. Descàrregues PDF (Espanyol) PDF (Spanish) (English) PDF (Español) PDF (Espanhol) (Português) Número Núm. 30 (2022) Secció Monografia: 30 números d’Educació Química EduQ Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.