Les vinyetes com a eines de reflexió docent en l’ensenyament de les ciències en una facultat de química Autors/ores Aurora Ramos-Mejía Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Guillermina Yazmín Arellano-Salazar Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Aidee Vega-Rodríguez Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Elizabeth Nieto-Calleja Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Daniela Franco-Bodek Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Wendi Olga López-Yépez Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Kira Padilla-Martínez Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Paraules clau: Ensenyament experimental, vinyetes, reflexió docent, indagació, laboratori a casa. Resum Aquest treball presenta la reflexió que algunes docents van realitzar sobre com van reimaginar el laboratori des de casa, per a diferents assignatures de la Facultat de Química de la UNAM. Es descriu, a través de vinyetes (talls de vida), el que van fer i com ho van fer a les seves classes, i s’acompanya amb una reflexió d’una altra docent. S’informa dels canvis d’orientació sobre la indagació i de les diverses experiències que cerquen fomentar el desenvolupament d’habilitats procedimentals, però principalment de pensament científic; així com l’ús d’eines digitals utilitzades per a l’ensenyament experimental en línia. Biografia de l'autor/a Elizabeth Nieto-Calleja, Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México Wendi Olga López-Yépez y Kira Padilla-Martínez / Facultad de Química,CU, UNAM. Ciudad de México, CP 04510 Descàrregues PDF (Espanyol) PDF (Spanish) (English) PDF (Español) PDF (Espanhol) (Português) Número Núm. 30 (2022) Secció Monografia: 30 números d’Educació Química EduQ Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació Química. Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Educació Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.