Les vinyetes com a eines de reflexió docent en l’ensenyament de les ciències en una facultat de química

Autors/ores

  • Aurora Ramos-Mejía Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México
  • Guillermina Yazmín Arellano-Salazar Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México
  • Aidee Vega-Rodríguez Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México
  • Elizabeth Nieto-Calleja Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México
  • Daniela Franco-Bodek Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México
  • Wendi Olga López-Yépez Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México
  • Kira Padilla-Martínez Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México

Paraules clau:

Ensenyament experimental, vinyetes, reflexió docent, indagació, laboratori a casa.

Resum

Aquest treball presenta la reflexió que algunes docents van realitzar sobre com van reimaginar el laboratori des de casa, per a diferents assignatures de la Facultat de Química de la UNAM. Es descriu, a través de vinyetes (talls de vida), el que van fer i com ho van fer a les seves classes, i s’acompanya amb una reflexió d’una altra docent. S’informa dels canvis d’orientació sobre la indagació i de les diverses experiències que cerquen fomentar el desenvolupament d’habilitats procedimentals, però principalment de pensament científic; així com l’ús d’eines digitals utilitzades per a l’ensenyament experimental en línia.

Biografia de l'autor/a

Elizabeth Nieto-Calleja, Facultad de Química, CU, UNAM. Ciudad de México

Wendi Olga López-Yépez y Kira Padilla-Martínez / Facultad de Química,
CU, UNAM. Ciudad de México, CP 04510

Número

Secció

Monografia: 30 números d’Educació Química EduQ