L’islam i l’educació: les madrasses, entre la tradició i la modernitat Autores/as Francesc Xavier Marín i Torné Universitat Ramon Llull Palabras clave: islam, educación, madrazas, tradición. Resumen El interés del islam por la educación se ha concretado, desde sus mismos orígenes, en la promoción de unas estrategias que conforman un complejo fenómeno que se resume en las expresiones escuela islámica, escuela coránica o madraza. La madraza, centrada básicamente en el estudio del Corán, se concibe a sí misma como garante de la memoria cultural del mundo islámico y de la identidad de los musulmanes. Ahora bien, los cambios que han experimentado las sociedades contemporáneas plantean a las madrazas el dilema de continuar impartiendo una enseñanza que es tradicional desde todos los puntos de vista (contenidos, didáctica...) o bien, por el contrario, introducir profundas modificaciones que aseguren la formación de sus alumnos para vivir en un mundo global.PALABRAS CLAVE: islam, educación, madrazas, tradición. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) PDF (English) PDF Número Núm. 23 (2014): gener-juny Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.