La Adopción de las estampas jaliscienses en el imaginario nacional mexicano mediante la educación = The adoption of the Jalisco symbols in the mexican national imaginary through the education Autores/as Angélica Peregrina Resumen Desde fines del siglo XIX, el Estado mexicano urgido de la unidad nacional promovió los símbolos que dieran esa cohesión, para ello se valió de las estampas emblemáticas de la identidad de la nación: el charro, el mariachi y el tequila, elementos populares en torno de los cuales se fue construyendo un imaginario cultural, que acabó por ser aceptado por el resto de los mexicanos hacia 1940. Este artículo analiza el papel que la escuela jugó en este propósito, como generadora de valores culturales y de «mexicanidad», como instrumento para proponer una visión del mundo que definiera la comunidad nacional. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas Text complet (Català) PDF (English) PDF Publicado 2009-12-24 Cómo citar Peregrina, A. (2009). La Adopción de las estampas jaliscienses en el imaginario nacional mexicano mediante la educación = The adoption of the Jalisco symbols in the mexican national imaginary through the education. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (14), 155–172. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/56469.001 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 14 (2009): juliol-desembre Sección Ensayos y estudios Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.