Memòria i oblit en la història de la educació = Memory and oblivion in the history of education

Autores/as

  • Juan Manuel Fernández Soria

Resumen

Després de posar de manifest el caràcter de la memòria i l'oblit en la seua relació amb la història i després d'assenyalar la importància i els riscos de la memòria en el quefer històric, aquest article fixa la seua atenció en l'estudi de la manipulació i confiscació que pateix la memòria escolar sobretot durant el franquisme, centrant el seu interès tant en la justificació política i en les actuacions sobre els llocs i depositaris de la memòria en què s'executa aquella confiscació, com en la conseqüència d'eixa política repressiva: la rectificació de la memòria escolar i la invenció d'una memòria nova. La dimensió moral dels usos de la memòria i de l'oblit referida a les polítiques i a les persones tanca aquest treball.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Publicado

2008-01-03

Cómo citar

Fernández Soria, J. M. (2008). Memòria i oblit en la història de la educació = Memory and oblivion in the history of education. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (9-10), 11–26. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/31811.001

Número

Sección

Memoria y fuentes orales en historia de la educación