La storia dell’educazione in mostra: forme, impatto sociale e traiettorie future nel caso italiano Autores/as Francesca Davida Pizzigoni Università di Torino DOI: 10.2436/20.3009.01.327 Palabras clave: museu d’educació, museu escolar, història de l’educació, paper actiu del patrimoni històric-educatiu, Itàlia Resumen L’article recorre la història i l’actualitat del panorama italià dels museus educatius i analitza quins elements de la història de l’educació aconsegueixen “mostrar” per arribar al gran públic. Aleshores ens preguntem quines accions futures es poden dur a terme per garantir que, a través dels museus, la història de l’educació pugui implementar la seva presència pública a Itàlia i el seu compromís amb la societat. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Italiano) Publicado 2025-04-02 Cómo citar Pizzigoni, F. D. (2025). La storia dell’educazione in mostra: forme, impatto sociale e traiettorie future nel caso italiano. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (45), 197–231. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/154163 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 45 (2025): gener-juny: Presència pública i compromís social de la història de l'educació. Passat, present i futur Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.