The materiality of education: heritage conservation and new approaches to the history of education in Spain (1990-2020) Autores/as Bernat Sureda Garcia Universitat de les Illes Balear – IRIE-GEDHE (Spain) Gabriel Barceló Bauzà Universitat de les Illes Balear – IRIE-GEDHE (Spain) Palabras clave: patrimonio educativo, materialidad de la escuela, museos de historia de la educación, cultura escolar, España. Resumen Los estudios históricos sobre los aspectos materiales de la educación han tenido en España un notable desarrollo en estas últimas décadas. En este artículo se presentan los indicios que demuestran el desarrollo de los estudios sobre esta temática representados por proyectos de investigación, publicaciones, jornadas, encuentros, seminarios, museos y exposiciones. Se analiza también el impulso que ha dado a este campo de investigación la importancia concedida por las instituciones públicas a la conservación del patrimonio histórico. En el texto también se presta atención a las principales áreas de estudio en relación a los aspectos materiales de la historia de la educación. Por último, se aportan algunas conclusiones y reflexiones sobre el tema.Palabras clave: patrimonio educativo, materialidad de la escuela, museos de historia de la educación, cultura escolar, España. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Anglès) (Català) PDF (English) PDF (Inglés) Número Núm. 38 (2021): juliol-desembre Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.