Educación de adultos y Democracia Autores/as Lidia Mercedes Rodríguez Universidad de Buenos Aires (Argentina) Palabras clave: educación de adultos, democracia, Argentina, pedagogía liberadora. Resumen El presente artículo repasa la historia reciente de la República Argentina en relación a la ubicación educativa de la Educación de adultos, en una relación no siempre evidente y directa con la democracia en tanto régimen político con diferentes dimensiones. Las perspectivas de la Educación de Adultos argentina se enraízan en la pedagogía freireana. El texto ofrece algunas relecturas a su luz y acomodándolas a los nuevos contextos sociales, políticos, económicos y culturales. Especialmente en el terreno de la educación de adultos es urgente repensar el vínculo educador-educando, los procesos de selección de contenidos, las formas de evaluación, el diseño de la arquitectura escolar, el lugar de la escuela o centro educativo como espacio de producción de conocimientos y de articulación del saber académico con la cultura de la comunidad, en territorio.Palabras clave: educación de adultos, democracia, Argentina, pedagogía liberadora. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Lidia Mercedes Rodríguez, Universidad de Buenos Aires (Argentina) Descargas PDF (Català) PDF (English) PDF Número Núm. 36 (2020): juliol-desembre Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.