El testimoni de Josep Pallach. Un jove estudiant escriu sobre la República i l’autonomia (1932 i 1933) Autores/as Salomó Marquès Sureda Universitat de Girona (Espanya) Palabras clave: Josep Pallach, escuela republicana, Segunda República, Col·legi Empurdanès, exilio de maestros. Resumen Presentamos dos documentos escolares escritos por Josep Pallach, un adolescente que estudiaba en el Col·legi Empurdanès de la ciudad de Figueres, un colegio dirigido por Josep Pey, maestro renovador, republicano y catalanista que en 1939 se marchó al exilio. Las dos redacciones fueron premiadas en el concurso público convocado por el ayuntamiento de la ciudad. El joven que las escribió y fue premiado, años más tarde fue profesor en el Departamento de Pedagogía de la recién creada Universidad Autónoma de Barcelona y un destacado político socialista. Su tesis doctoral sobre el magisterio de Cataluña a principios del siglo xx aportó datos fundamentales para la historia de la educación. Los textos escritos por un chico de 12-13 años nos permiten conocer su indiscutible personalidad y la visión política de un joven que vivía intensamente la nueva situación política de Cataluña y de España.Palabras clave: Josep Pallach, escuela republicana, Segunda República, Col·legiEmpurdanès, exilio de maestros. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) PDF (English) PDF Número Núm. 30 (2017): juliol-desembre Sección Documentos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.