La revista Escola, òrgan del freinetisme valencià (1965-1969) Autores/as Alfred Ramos Càtedra Enric Soler i Godes, Universitat Jaume i (Espanya) Palabras clave: moviments de renovació pedagògica, pedagogia Freinet, Revista Escola, Secció de Pedagogia de Lo Rat Penat, País Valencià. Resumen La Sección de Pedagogía de Lo Rat Penat se crea, en 1964, como respuesta a los problemas que padecía la escuela valenciana, fuertemente castellanizada y de ideología conservadora. Los objetivos de estos educadores pasaban por la introducción del valenciano, por subrayar que la educación es un proceso de formación autónoma y de integración en la comunidad o que el niño es el punto de partida y de llegada del acto pedagógico. El Grupo de Maestros, influido por la pedagogía del maestro Freinet, encontrará en LRP el marco legal para desplegar todo un abanico de acciones que iniciarán la renovación pedagógica de la enseñanza valenciana; entre ellas las conferencias, talleres o cursos de difusión e introducción de las técnicas Freinet, o la confección de la revista Escola, una publicación de poca tirada pero decisiva para su época.Palabras clave: movimientos de renovación pedagógica; pedagogía Freinet; Revista Escola; Sección de Pedagogía de Lo Rat Penat; Valencia. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) PDF (English) PDF Número Núm. 29 (2017): gener-juny Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.