Siegfried Bernfeld i August Aichhorn: el treball educatiu en la protecció i atenció a les infàncies i les adolescències Autors/ores Segundo Moyano Universitat Oberta de Catalunya Paraules clau: ètica, pedagogia, psicoanàlisi, institucions de protecció a la infància, justícia juvenil, connexió entre disciplines, altres infàncies. Resum Aquest article és un intent de promoure la recuperació d’autors com Siegfried Bernfeld i August Aichhorn, per tal d’incorporar-los al reconeixement històric en relació amb les pràctiques d’educació social. Ambdós proposen una particular mirada sobre la posició ètica de l’educador, les possibilitats i els límits de l’acció educativa en marcs institucionals, així com els intents de visibilització d’unes infàncies i adolescències oblidades per la història de la pedagogia.PARAULES CLAU: ètica, pedagogia, psicoanàlisi, institucions de protecció a la infància, justícia juvenil, connexió entre disciplines, altres infàncies. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Segundo Moyano, Universitat Oberta de Catalunya Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 20 (2012): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.