L’islam i l’educació: les madrasses, entre la tradició i la modernitat Autors/ores Francesc Xavier Marín i Torné Universitat Ramon Llull Paraules clau: islam, educació, madrasses, tradició. Resum L’interès de l’islam per l’educació s’ha concretat, des dels seus mateixos orígens, en la promoció d’unes estratègies que conformen un fenomen complex que es resumeix en les expressions escola islàmica, escola alcorànica o madrassa. La madrassa, centrada bàsicament en l’estudi de l’Alcorà, es concep a si mateixa com a garant de la memòria cultural del món islàmic i de la identitat dels musulmans. Ara bé, els canvis que han experimentat les societats contemporànies aboquen les madrasses al dilema de continuar impartint un ensenyament que és tradicional des de tots els punts de vista (continguts, didàctica...) o bé, al contrari, introduir-hi profundes modificacions que assegurin la formació dels seus alumnes per viure en un món global.PARAULES CLAU: islam, educació, madrasses, tradició. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 23 (2014): gener-juny Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.