Las Primeras alumnas en los estudios de bachillerato en Canarias = The first students in secondary schooling in Canarias Autors/ores Teresa González Pérez Resum Al segle xix les dones que volien estudiar batxillerat van tenir moltes dificultats per accedir als instituts. El batxillerat es veia com a part de la formació que havia de rebre la minoria dirigent, però en aquesta formació no s'incloïen les dones, perquè es concebia com un espai masculí. Un nivell educatiu que al principi no considerava la presència femenina, encara que no hi havia una prohibició expressa que impedís d'accedir-hi, se sobreentenia que no era propi per a les dones. D'aquí l'escassetat d'alumnat femení i el baix nombre de dones que van obtenir el títol de batxiller. Les Canàries, província espanyola situada al nord-oest de la costa africana, van patir les conseqüències de la llunyania de la metròpoli, fet reflectit especialment en les dificultats econòmiques i limitacions formatives, ja que hi mancaven centres educatius. Però aquestes circumstàncies no van ser motiu perquè algunes dones tinguessin interès per accedir als estudis de batxillerat i esquivessin obstacles per aconseguir-ho. Descàrregues Text complet PDF (English) PDF (Español) Publicat 2011-07-13 Número Núm. 17 (2011): gener-juny Secció Assajos i estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.