Le Home «Chez Nous» comme modèle d’attention à l’enfance Autors/ores Joseph Coquoz Haute école spécialisée de Suisse occidentale, Lausanne Paraules clau: Escola Activa, Adolphe Ferrière, Lliga internacional per a la nova educació, Llars d’infants, pel·lícules sobre educació. Resum Creat el 1919, el Home Chez Nous és una institució petita, al cantó de Vaud (Suïssa), on s’acollia als nens molt petits que foren separats de les seves famílies per part dels serveis de protecció a la infància del cantó de Vaud. Estava dirigida per tres dones joves que van optar per dedicar-se completament a la missió educativa i, degut a la seva formació a l’Institut Jean-Jacques Rousseau de Ginebra, la seva praxis es trobava influenciada pel corrent de l’Educació Nova. La participació d’Adolphe Ferrière al Home Chez Nous, a partir de 1929, ajudà a donar reconeixement internacional a la institució, degut als molts escrits i a la difusió d’una pel·lícula sobre el Home Chez Nous. No obstant això, aquesta promoció es basà en la ficció, ja què hi havia una diferència significativa entre la realitat d’aquesta institució i els informes que havia fet Ferrière. Això ens planteja la qüestió de com els models de producció en l’educació, poden arribar a una construcció retòrica al servei d’una causa.PARAULES CLAU: Escola Activa, Adolphe Ferrière, Lliga internacional per a la nova educació, Llars d’infants, pel·lícules sobre educació. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 20 (2012): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.