The School album: images, insights and inequalities = L'àlbum de l'escola: imatges, introspecció i desigualtats

Autors/ores

  • Ian Grosvenor

Resum

Les fotografies, tal com Elisabeth Edwards va observar al seu article sobre la fotografia de Susan Meiselas, són «objectes culturals» fets per «projectar certs significats i provocar certs afectes». Tradicionalment, els historiadors que han treballat amb imatges han tingut interès, en general, a extreure'n l'evidència de la materialitat del passat, i això es pot portar a terme a través de mirar el que s'ha fet present en una imatge. No obstant això, el significat o els significats que se'n poden extreure sempre estan emmarcats en el context que les imatges mateixes proporcionen, i el fet d'observar sempre té una qualitat subjectiva que perfila les idees que es creen, en forma de diàleg, entre la imatge i els significats que se n'han construït amb posterioritat. A partir de les imatges d'un àlbum fotogràfic de l'escola Floodgate Street Infant School de Birmingham (Anglaterra), dels anys vint del segle XX, aquest breu assaig explora la naturalesa d'aquestes imatges, els seus significats amagats i la importància de contextualitzar- les. L'exploració visual d'aquestes imatges s'agrupa en quatre diferents categories de context: l'arxiu com un lloc de la memòria; la mirada experta; les tecnologies de l'exhibició; i la singularitat de la imatge. Aquest assaig també té en compte la idea de la «biografia social» d'una imatge i com la digitalització pot transformar imatges originals i els seus significats.

Publicat

2010-07-05

Número

Secció

Fotografia i història de l'educació