The School album: images, insights and inequalities = L'àlbum de l'escola: imatges, introspecció i desigualtats
Resum
Les fotografies, tal com Elisabeth Edwards va observar al seu article sobre la fotografia de Susan Meiselas, són «objectes culturals» fets per «projectar certs significats i provocar certs afectes». Tradicionalment, els historiadors que han treballat amb imatges han tingut interès, en general, a extreure'n l'evidència de la materialitat del passat, i això es pot portar a terme a través de mirar el que s'ha fet present en una imatge. No obstant això, el significat o els significats que se'n poden extreure sempre estan emmarcats en el context que les imatges mateixes proporcionen, i el fet d'observar sempre té una qualitat subjectiva que perfila les idees que es creen, en forma de diàleg, entre la imatge i els significats que se n'han construït amb posterioritat. A partir de les imatges d'un àlbum fotogràfic de l'escola Floodgate Street Infant School de Birmingham (Anglaterra), dels anys vint del segle XX, aquest breu assaig explora la naturalesa d'aquestes imatges, els seus significats amagats i la importància de contextualitzar- les. L'exploració visual d'aquestes imatges s'agrupa en quatre diferents categories de context: l'arxiu com un lloc de la memòria; la mirada experta; les tecnologies de l'exhibició; i la singularitat de la imatge. Aquest assaig també té en compte la idea de la «biografia social» d'una imatge i com la digitalització pot transformar imatges originals i els seus significats.Descàrregues
Descàrregues
Publicat
Número
Secció
Llicència
- Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.
- Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
- La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.