El Paper del Banc Mundial en educació: la història d'una creixent hegemonia = The World Bank's role in education: the history of a progressive hegemony Autors/ores Aina Tarabini Resum El Banc Mundial (BM) és un agent central en el camp del desenvolupament educatiu internacional. No només és el principal finançador de l'educació en l'àmbit internacional, sinó que, paral·lelament, és un dels organismes amb més poder per configurar les prioritats educatives a escala global. Tot i el gran poder d'influència que avui dia posseeix el BM en el terreny educatiu, es tracta d'un organisme que es va crear amb objectius i funcions que no tenien res a veure amb l'educació. En aquest context, l'objectiu de l'article és analitzar l'evolució del BM des de la seva creació fins a l'actualitat, explorant el seu paper i les seves propostes en el sector educatiu durant més de quaranta anys. L'article analitza aquelles etapes i documents més significatius de la història del BM per entendre el seu rol actual en el sector educatiu, el contingut de les seves propostes en el sector i el procés a través del qual s'ha erigit en l'organisme hegemònic en el camp de l'educació. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet PDF (English) PDF (Español) Publicat 2009-06-25 Número Núm. 13 (2009): gener-juny Secció Assajos i estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.