Reformes educatives a Mèxic al segle XX i els reptes de l'equitat = Educational reforms in Mexico in the 20th Century and the challenges of equality Autors/ores Salvador Camacho Sandoval Resum L'article descriu les cinc reformes educatives que, segons el criteri de l'autor, han estat més importants a Mèxic al segle XX. S'inicia amb la reforma que constitueix el projecte cultural i educatiu de la revolució de 1910. La segona reforma continua amb aquest ideari, que es radicalitza l'any 1934 en conferir a l'educació un caràcter socialista. La tercera reforma sorgeix l'any 1959, quan s'afaiçona un projecte moderat d'acord amb les orientacions de la UNESCO. La quarta es duu a terme en els anys setanta i té un signe reformista, segons l'època, per bé que intenta, sense aconseguir-ho, recuperar ideals nacionalistes i populars de la postrevolució. Finalment, la cinquena reforma es refereix al projecte modernitzador de l'educació que es va fer ressò de l'obertura i les exigències del mercat internacional. L'article segueix el desenvolupament d'aquestes reformes amb els processos polítics fins a arribar a actualment, quan l'esquerra mexicana vol impulsar una nova reforma, compromesa amb l'equitat educativa, i segueix certes tendències que recorren alguns països de l'Amèrica Llatina. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2008-01-04 Número Núm. 9-10: 2006-2007 Secció Estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.