Una Pedagogia per a temps de crisi : el deixant formatiu de l'hel·lenisme = Pedagogy for a time of crisis : the training aspect of Hellenism Autors/ores Isabel Vilafranca i Manguán Resum Al llarg de l'època de l'hel·lenisme, amb l'expansió de les fronteres gregues per Àsia Menor i pel Mediterrani, neix l'Imperi grec. Així s'inicia un període en què el model polític ja no és la polis (ciutat estat) sinó més aviat un nou ordre territorial. Davant la globalització del món hel·lènic, els discursos filosòfics abandonen l'especulació metafísica pròpia de l'època clàssica, per centrar-se en aspectes més pràctics que ofereixen una orientació vital als habitants de l'Imperi. És així com s'inauguren nous vessants filosòfics: l'estoïcisme, l'epicureisme i el cinisme, que suposen un nou discurs pedagògic. L'educació adopta nous reptes, la salvació de l'individu mitjançant el coneixement i dotar el ciutadà planer d'una seguretat interior enfront d'un món força insegur. Així s'origina el que s'ha anomenat la paideia enciclopèdica. Amb l'adveniment del cristianisme, el procés educatiu pren una nova forma que es basarà en la imitació de Crist. Aquest vessant educatiu, que els autors de la patrística configuraran tot incorporant el missatge messiànic de Crist, serà anomenat paideia Christi. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2008-01-03 Número Núm. 9-10: 2006-2007 Secció Estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.