L'Entorn paidològic en l'horitzó de l'educació de la infantesa, l'adolescència i la joventut Autors/ores Ángel C. Moreu Calvo Resum Aquest article convida els lectors a contemplar, des d'una perspectiva paidològica, la problemàtica que planteja a hores d'ara la complexa realitat infantojuvenil. En aquest sentit, revisitar la proposta del psicopedagog nord-americà Oscar Chrisman, fundador de la paidologia, obre nous espais per a la reflexió i el treball interprofessional. La paidologia és una ciència que ha recollit i vertebrat les principals aportacions científiques sobre l'infant, procedents de metges, sociòlegs, juristes, psicòlegs i pedagogs, principalment. Tots ells han intentat la construcció d'un estatut científic per a la paidologia, amb una clara vocació interdisciplinària. Així, l'article investiga i aporta noves dades sobre l'evolució del projecte paidològic: els seus antecedents, orígens i desenvolupament, la producció bibliogràfica disponible, els processos d'institucionalització i els protagonistes que, de manera entusiasta, s'han anat afegint a aquest moviment d'estudi de l'infant fins avui. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2007-01-16 Número Núm. 8: 2005 Secció Estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.