Reforma i contrareforma de la formació professional a la LGE i a la LOGSE : alguna lliçó de la història recent per a la situació actual? Autors/ores Rafael Merino Pareja Resum L'objectiu de l'article és fer un breu resum de la història recent de la formació professional reglada a Catalunya i a Espanya, per entendre millor els canvis recents i donar llum a les discussions actuals sobre l'ensenyament secundari en general i la formació professional en particular. A partir dels pocs estudis que han dedicat una atenció especial a la formació professional, es fa un recorregut històric per les propostes legislatives del segle XX, amb un especial èmfasi a les lleis de 1970 i 1990, així com la configuració final que va marcar l'aplicació de les diferents normatives. La dinàmica de reforma i contrareforma educativa ha estat recurrent en la història de l'educació espanyola, dinàmica que no és aliena a la política educativa de principis del segle XXI. En aquest sentit, la persistència de la formació professional com a via segregada de la via acadèmica ha superat els diferents intents d'integrar- la a l'ensenyament secundari. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2007-01-16 Número Núm. 8: 2005 Secció Estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.