Viatges mentals a Europa des de l’escola: Europa a través de les plaques de projecció

Autors/ores

  • Eulàlia Collelldemont Universitat de Vic
  • Isabel Vilafranca Universitat de Barcelona

Paraules clau:

educació europea, pedagogia intuïtiva, història de l’educació, aprenentatge actiu, aprenentatge visual.

Resum

Al llarg d’aquest text es presenta la imatge d’Europa transmesa als alumnes de l’Institut Serrat Bonastre a través de les plaques de projecció. Amb el rerefons de la pedagogia intuïtiva, les plaques de projecció servien per presentar diferents imatges a partir de les quals era possible fer-se un concepte del que era Europa, el seu territori i la seva cultura. Es convidava l’alumne, a través de les projeccions, a conèixer realitats llunyanes, i no tan llunyanes, per tal d’endinsar-lo en la cultura europea, a través de l’art, de la natura, dels paisatges urbans i dels principals monuments que guarneixen les ciutats. Això permetia fer uns viatges mentals als educands que els portaven a conèixer unes realitats diferents, però culturalment, geogràficament i socialment properes. Les línies que segueixen es dediquen a l’anàlisi de la construcció d’aquest imaginari europeu.

Paraules clau: educació europea, pedagogia intuïtiva, història de l’educació, aprenentatge actiu, aprenentatge visual.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

Collelldemont, E., & Vilafranca, I. (2019). Viatges mentals a Europa des de l’escola: Europa a través de les plaques de projecció. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (33), 35–74. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/145111

Número

Secció

Tema monogràfic