El testimoni de Josep Pallach. Un jove estudiant escriu sobre la República i l’autonomia (1932 i 1933) Autors/ores Salomó Marquès Sureda Universitat de Girona (Espanya) Paraules clau: Josep Pallach, escola republicana, Segona República, Col·legi Empordanès, exili de mestres. Resum Presentem dos documents escolars que va escriure Josep Pallach, un adolescent que estudiava al Col·legi Empordanès de Figueres (Alt Empordà), una escola dirigida per Josep Pey, un mestre renovador, republicà i catalanista que va anar a l’exili el 1939. Les dues redaccions varen guanyar el premi al concurs convocat per l’ajuntament republicà. El noi que les va escriure i va ser premiat, anys més tard va ser professor al Departament de Pedagogia a la Universitat Autònoma de Barcelona, acabada de crear, i un destacat polític socialista. La seva tesi doctoral sobre els mestres de Catalunya a principis del segle xx va ser una aportació fonamental a la història de l’educació. Els textos escrits per aquest noi de 12-13 anys mostren la seva indiscutible personalitat i la visió política d’un vailet que vivia intensament la nova situació política de Catalunyai l’Estat espanyol.Paraules clau: Josep Pallach, escola republicana, Segona República, Col·legi Empordanès, exili de mestres. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 30 (2017): juliol-desembre Secció Documents Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.