La revista Escola, òrgan del freinetisme valencià (1965-1969) Autors/ores Alfred Ramos Càtedra Enric Soler i Godes, Universitat Jaume i (Espanya) Paraules clau: moviments de renovació pedagògica, pedagogia Freinet, Revista Escola, Secció de Pedagogia de Lo Rat Penat, País Valencià. Resum La Secció de Pedagogia de Lo Rat Penat es crea, en 1964, com a resposta davant dels problemes que patia l’escola valenciana, fortament castellanitzada i d’ideologia conservadora. Els objectius d’aquests educadors passaven per la introducció del alencià, per subratllar que l’educació és un procés de formació autònoma i d’integració a la comunitat o que l’infant és el punt de partida i d’arribada de l’acte pedagògic. El Grup de Mestres, influït per la pedagogia del mestre Freinet, trobarà en LRP el marc legal per tal de desplegar tot un ventall d’accions que iniciaran la renovació pedagògica de l’ensenyament valencià; entre les quals els estatges, les conferències, els tallers o cursets de difusió i introducció de les tècniques Freinet, o la confecció de la revista Escola, una publicació que tenia una tirada curta però decisiva per a la seua època.Paraules clau: moviments de renovació pedagògica; pedagogia Freinet; RevistaEscola; Secció de Pedagogia de Lo Rat Penat; País Valencià. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 29 (2017): gener-juny Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.