The School Museum as a Catalyst for a Renewal of the Teaching of History of Education. Practices and experiences from the University of Macerata (Italy) Autors/ores Marta Brunelli Università degli Studi di Macerata Paraules clau: museus de l’escola, ensenyament de la història de l’educació, patrimoni històric educatiu, educació patrimonial. Resum L’article explica i analitza les activitats educatives que, d’ençà de la seva creació, el Museu escolar de la Universitat de Macerata ha desenvolupat posant una especial atenció al públic format per estudiants, sobretot, universitaris. Com a resultat d’una síntesi fructífera de les més recents orientacions de la història de l’educació, de l’ensenyament de la història i, finalment, de l’educació patrimonial, l’educació basada en el patrimoni històric educatiu ofereix l’oportunitat de repensar l’ensenyament de la història de l’educació en si mateixa, des de molts punts de vista: d’una banda, enriquint –en el sentit més operatiu i participatiu– les maneres de transmetre els continguts teòrics (és a dir, històrics) i metodològics de la disciplina; de l’altra, mitjançant la promoció de l’entorn museístic com un laboratori per desenvolupar competències didàctiques transversals, que són crucials per als educadors d’avui; i, finalment, fent la història de l’escola «tangible» i més propera a un públic més ampli i, alhora, enfortint la importància i el paper de l’educació en la societat.Paraules clau: museus de l’escola, ensenyament de la història de l’educació, patrimoni històric educatiu, educació patrimonial. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 26 (2015): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.