John Dewey i l’educació democràtica

Autors/ores

  • Carla Carreras Planas Universitat de Girona

Paraules clau:

Dewey, democràcia, educació, experiència, mètode científic.

Resum

En Dewey, filosofia i educació són indestriables. Sovint s’oblida que la concepció deweyana de l’escola i de l’educació només ha estat possible perquè Dewey concebia el pensament en termes d’experiència viscuda, d’experiència constantment posada a prova, de recerca sempre posada en qüestió; en altres termes, de «recerca contínua» de «vies d’acció efectives». Però a més, per Dewey, la vertadera educació és una educació per a la democràcia, i significa apostar per una educació que s’ocupi del fet de pensar. El servei al progrés democràtic es fa precisament a través d’una educació en la raonabilitat i tenint en compte l’experiència.

Paraules clau: Dewey, democràcia, educació, experiència, mètode científic.

Número

Secció

Tema monogràfic