Estratègies públiques i privades en R+D+I: el comportament dels agents innovadors Autors/ores Josep M. Surís Resum Un cop presentats els indicadors, convé reflexionar sobre el comportament dels agents implicats. Els indicadors no són res més que l'expressió agregada de les seves decisions. El principal agent de la innovació és l'empresa. Comprendre la racionalitat de les seves decisions d'invertir en R+D és necessari per fonamentar estratègies públiques i privades de recerca, desenvolupament i innovació. Podria ser que els resultats de la racionalitat privada no coincidissin amb el que es creu convenient com a país. Caldrà tractar aquesta diferència des del realisme i l'ambició. Des de la perspectiva de la inversió en R+D, cal distingir dos grans grups d'empreses: les subsidiàries de multinacionals estrangeres i les domèstiques. En les primeres, les decisions d'invertir es concreten en la localització de totes o algunes d'aquestes activitats a Catalunya, que competeix amb altres opcions territorials. Per tant, cal profunditzar en les condicions de localització. En el cas de les empreses domèstiques, serà més significatiu, per comprendre'n el comportament, la dimensió, l'especialització i l'estratègia. Descàrregues Text complet Publicat 2012-07-23 Número Vol. 20 (2012) Secció Part II: Les conferències de la Societat Catalana d'Economia Llicència Aquesta obra és subjecta —llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.