Les Estratègies de les àrees metropolitanes europees davant de l'ampliació de la Unió Europea Autors/ores Xavier Vives Lluís Torrens Resum En aquest article s'estudia l'estratègia de la Regió Metropolitana de Barcelona (RMB) per afrontar l'impacte de la globalització, comparant-la amb les de les trenta principals regions metropolitanes de la Unió Europea anterior a l'ampliació de 2004. L'estudi classifica en tres tipus generals les estratègies o especialitzacions funcionals de les àreesmetropolitanes definides comciutat esbarjo, ciutat seu i ciutat innovació. El grau d'especialització en cadascuna de les funcions es calcula mitjançant la síntesi d'una bateria d'indicadors. L'anàlisi quantitativa permet posicionar la RMB en el conjunt de les àrees metropolitanes en termes de resultats segons les especialitzacions funcionals així comen termes de potencial i efectuar recomanacions permillorar-ne el posicionament. Descàrregues Text complet Publicat 2012-07-23 Número Vol. 20 (2012) Secció Part II: Les conferències de la Societat Catalana d'Economia Llicència Aquesta obra és subjecta —llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.