Màrqueting de l'alimentació Autors/ores Jordi Rigual Resum Marketing investigates what consumers desire and need. The firm then thinks of the way to produce and sell a product that is profitable to both the manufacturer and the consumer. The key drivers for consumers are health, pleasure and comfort. In the food sector the trend is acceptance of' biotechnology, sociability, cosmopolitanism, destructured habits, dieting, fiuod culture, refinement and simplicity. Once needs are detected, marketing induces buying products which do not disappoint consumers, in attractive packs and prices and with persuasive advertising. Descàrregues Text complet Publicat 2001-03-22 Número Vol. 15 (1999) Secció Articles Llicència Aquesta obra és subjecta —llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.