Unes Observacions sobre el contingut suggerent de la taula rodona : el màrqueting al sector de l'alimentació Autors/ores Pere Puig i Bastard Resum The debate organised by the Societal Catalana d'Economia on marketing raises the question of what management schools teach, the effect of' advertising, and how consumers adapt. Business itself' is changing, by downsizing, reengineering, networking, and virtual organisations. Marketing as a result is becoming more functional and operational. Advertising can be differentiated between market power and information. Domestic expenditure does not seem to be affected in content by women's work ouside the home. Age does affect food buying patterns. Does marketing increase or reduce consumer choice? Consumer changes in food shopping are the most noticeable in Catalonia despite trying to regulate large sale surfaces. Descàrregues Text complet Publicat 2001-03-22 Número Vol. 15 (1999) Secció Articles Llicència Aquesta obra és subjecta —llevat que s'indiqui el contrari en el text, en les fotografies o en altres il·lustracions— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així, doncs, s'autoritza al públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.