NouBiaix, Núm. 40

Podem fer amb la plastilina el paper de la magdalena!

Alba Requena Castellà, Kaouthar Boukafri Itahriouan

Resum


En aquest article es presenten dos
problemes matemàtics visuals de resolució
múltiple i esmostra l'anàlisi de les
verbalitzacions i accions que fan dos grups
d'infants de cinc anys a l'hora de resoldre'n
un amb l'ajuda de suport material. Els
problemes estan il·lustrats a partir d'una
seqüència temporal de tres imatges (inici,
operació/canvi i resultat final), una de les
quals una està en blanc. I,mitjançant la
discussió en petit grup, han de consensuar,
i representar sobre paper, una solució per
a resoldre'ls a partir de totes les estratègies
individuals proposades. Aquesta
metodologia permet adoptar un paper
actiu davant de l'aprenentatge de les
matemàtiques, potenciant la implicació i
l'interès dels infants per a trobar una
solució conjunta a un problema, de
manera que pensar-la no és suficient, cal
executar-la.

Text complet: Text complet

Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

 

ISSN: 2014-7104 (edició electrònica); 1133-4282 (edició impresa).