Què és més rodó?

Autors/ores

  • Miquel Albertí Palmer

Resum

Des d'una perspectiva constructivista de l'aprenentatge, les definicions i els teoremes no són el principi, sinó el final d'un procés que l'alumnat de matemàtiques hauria d'experimentar per a construir el seu propi aprenentatge. Amb diversos episodis d'aula de primer d'ESO s'il·lustra com es poden construir la definició de cercle i la de grau de rodonesa que s'usaran per a esbrinar quin ou és més rodó, el de guatlla o el de gallina. Mitjançant la guia del seu professor, la interacció social amb els seus col·legues i successives aproximacions d'exemples i contra exemples, els estudiants són capaços de concretar i de construir tant la definició de cercle com la del grau de rodonesa. El treball es tanca amb una anàlisi de les implicacions didàctiques del procés de cara a cursos posteriors de l'ESO.

Descàrregues

Publicat

2016-06-22

Número

Secció

Articles