NouBiaix, Núm. 38

Què és més rodó?

Miquel Albertí Palmer

Resum


Des d'una perspectiva constructivista de
l'aprenentatge, les definicions i els
teoremes no són el principi, sinó el final
d'un procés que l'alumnat de
matemàtiques hauria d'experimentar per a
construir el seu propi aprenentatge. Amb
diversos episodis d'aula de primer d'ESO
s'il·lustra com es poden construir la
definició de cercle i la de grau de rodonesa
que s'usaran per a esbrinar quin ou és més
rodó, el de guatlla o el de gallina.
Mitjançant la guia del seu professor, la
interacció social amb els seus col·legues i
successives aproximacions d'exemples
i contra exemples, els estudiants són
capaços de concretar i de construir tant la
definició de cercle com la del grau de
rodonesa. El treball es tanca amb una
anàlisi de les implicacions didàctiques del
procés de cara a cursos posteriors de l'ESO.

Text complet: Text complet

Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

 

ISSN: 2014-7104 (edició electrònica); 1133-4282 (edició impresa).